Friday, August 20, 2010

Edit gambar pengantin

Nak jadi jurugambar pengantin ini rupa-rupanya mencabar juga. Aku saja-saja try edit gambar kahwin ipar aku yang aku snap baru-baru ini. Apa yang penting ialah kita mesti kreatif dan tahu menggoreng adobephotoshop, yer la takkan kita nak ciplak idea orang kut??

Photobucket

Ini gambar original setelah diteliti mamat pengapit tu kelihatan mengspoikan pic ini...yerla panas, aku pun tak tahan lecun baju basah dik peluh...

Photobucket

Ini gambar setelah diedit, mamat  pengapit tadi agak terlindung dah, nak buang semua tak boleh..fuh kena belajar lagi ni..ilmu masih tak cukup!!!

Photobucket

Ini gambar original sebelum diedit, lelaki kacak baju hijau tu agak jauh pulak menyebabkan gambar ini kelihatan tak center!! Muka semua-semua pun ada memek masing-masing...

Photobucket

Setelah diedit mamat baju hijau tadi disingkirkan..cuba lihat memek muka semua emmm no komen!!

Kadangkala apabila kita shoot gambar, harapan kita ialah gambar yang kita shoot itu baik dan berkualiti tetapi  kadangkala ada faktor yang menjejaskan nilai gambar...oleh sebab itu kita perlu edit gambar daripada biasa menjadi lebih baik...aku pun masih diperingkat belajar lagi...

Oklah kepada semua pembaca selamat mencuba..terima kasih...:-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...