Saturday, August 7, 2010

Akhirnya aku Punyai Blog Sendiri

Setelah banyak kali terfikir untuk membina blog sendiri tetapi seringkali tertangguh akhirnya hari ini aku berjaya membuat blog sendiri. Aku memilih blogspot kerana ianya mudah, menarik dan mesra pengguna jika nak dibandingkan dengan yang lain. Tajuk blog aku ialah shoot gambar gabungan perkataan dari bahasa inggeris dan melayu. Ala tak apalah harap betul kut perkataan tuh. Kalau A. Samad Said nak marahpun takpa la atau pejuang-pejuang bahasa yang lain nak marah takpa la..janji objektif aku bangunkan blog ini tercapai sudahla. Blog ini aku bangunkan bukan untuk berpolitik tetapi untuk memuatkan dan berkongsi tentang hobi baru aku iaitu fotografi. Aku ni baru belajar pasal fotografi dan tak pernah pergi kemana-mana kursus fotografi pun semua dalam ni adalah hasil pembacaan aku di majalah, laman blog orang dan bertanya pada kawan-kawan dan orang2 yang telah lama berkecimpung dalam dunia fotografi ni. Kalau betul-betul nak serius dalam dunia forografi ni memerlukan modal yang mahal tetapi bagi aku cukuplah yang free-free dan budget2 sudahla. Kamera aku Canon EOS 500D dan perisian adalah dimuat turun dari internet ada yang percuma ada yang 30 hari percubaan tapi takpa semuanya menjadi ok pada aku kerana hasilnya aku suka.



he he 
wassalam.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...