Thursday, September 29, 2011

Puas dengan lens Canon 50MM f/1.8 II

Setelah beberapa bulan mengumpul duit akhirnya dapatlah aku membeli lens Canon 50mm f/1.8. Lens ni aku beli dengan harga RM396 sekali dengan CPL filter jenis kenko. Kata cina kedai tu " ini filter bukan ori punya aa..tapi ok la bleh pakai laa.." tapi aku tak kisahla sebab masih dalam budget. Apa yang best dengan lens ini ialah gambar dia dan bokeh yang dihasilkan memang cantik. Harga dia juga agak murah jika nak dibandingkan dengan lens yang sama jenis nikon atau sony. Dah banyak gambar yang aku snap guna lens nie. Hari raya menjadi sangat bermakna dengan gambar2 candid menggunakan lens jenis ini. Di bawah ada beberapa gambar yang menggunakan lens ini. Untuk pengguna baru macam aku ni kira okla...kepada para pembaca yang ada DSLR dan belum ada lens jenis ini eloklah pikirkannya.

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Apa2 pun sebelum beli buatlah pembacaan dulu mengenai lens ini. Pada saya membeli lens ini adalah amat berbaloi terutama untuk gambar2 jenis potret..ok bye :-)

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...