Monday, September 19, 2011

PhotoScape edit gambar jadi mudah

Baru-baru nie aku telah diperkenalkan tentang satu perisian yang mudah untuk edit gambar oleh seorang kakitangan kedai komputer. Nama perisian ini ialah PhotoScape. Balik rumah aku telah mencuba beberapa kali guna PhotoScape nie dan hasilnya boleh tahan jugalah sebab ia memudahkan kerja-kerja edit. Tapi pada aku Photoshop tetap  yang terbaik. Hasil dari PhotoScape aku edit pulak dalam Photoshop sebab biasalah mesti ada kekurangan contohnya PhotoScape edit cara express tak macam Photoshop yang menggunakan layer. Lagi satu text di PhotoScape kurang menarik berbanding Photoshop. Apa2 pun bagi aku perisian ini amat berguna untuk aku untuk edit gambar selain dari Photoshop. Berikut adalah gambar perisian dan hasilnya. Kepada pembaca sila lah cuba perisian ini memang  mudah dan senang.

Photobucket


Photobucket
Klik gambar kecil di sebelah kiri dan ianya akan terpapar di ruangan menu.

Photobucket
Selepas itu terus pilih Filter dan cubalah satu persatu effect di sana. Terdapat banyak pilihan. Gambar di atas saya gunakan Filter---Antique Photo--pilihan 07 terus automatik jadi seperti diatas.

Inilah hasilnya...
 
Photobucket
Ini pulak hasil kedua setelah disephiakan.
Okey semua yang membaca cubalah perisian ini memang best...:-)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...